8- منابع:
8-1- منابع فارسی
1- ازکیا، مصطفی.غفاری،غلامرضا.(1380). بررسی رابطه بین اعتماد و مشارکت اجتماعی در نواحی روستایی شهر کاشان، دوره9 شماره پیاپی 17 صفحه 3-31
2- اوفه، کلاوس (1384). چگونه میتوانیم به شهروندان اعتماد کنیم در سرمایه اجتماعی، اعتماد دموکراسی و توسعه، به کوشش کیان تاج بخش، ترجمه یافشین خاکباز، تهران: نشر شیرازه.
3- بشارتی، محمدرضا. گودرزی، غلامرضا. (1386). جایگاه رفیع آزادی و نقش محوری آزاداندیشی در تفکرات امام خمینی، آفتاب، شماره 19.
4- بیانات رهبری در رابطه با آزاد اندیشی و دانشگاه.
5- چناری، حسین. تعیین ابعاد و مولفههای سبکهای اصلی کرسیهای نظریه پردازی، فصلنامه علمی-پژوهشی سبک زندگی با محوریت سلامت، دوره 4، زمستان 1399.
6- خامنهای، سیدعلی.(1381).
بیانات در دیدار اعضای انجمن اهل قلم. 8 بهمن 1381. پایگاه
www.leador.ir.
7- خسروپناه، عبدالحسین.مسعودی پور،سعید.انتظاری،مهدی.(1395). ارائۀ راهبردهای تحول در حوزة آزاداندیشی مبتنی بر تحلیل بیانات مقام معظم رهبری و آسیب شناسی وضعیت موجود، فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، سال بیستم، شمارة چهارم.
8- دارا، جلیل. (1392). آزاداندیشی در گفتمان انقلاب اسلامی پژوهش نامه انقلاب اسلامی. دوره 2 شماره 6 91-120
9- دستورالعمل برگزاری کرسی آزاداندیشی، چاپ: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، 1395.
10- زمانی محجوب، حبیب. مددی، سید نادر. گرامیان دهدشت، اعظم السادات. (1395). موانع برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی در مؤسسات آموزش عالی. پژوهشهای اجتماعی اسلامی، سال 22، شماره 2 (پیاپی 109)131-149
11- غفوری فر محمد. حسینی،علیرضا.(1398). مولفههای گفتمان مبتنی بر آزاد اندیشی در مناظرههای رضوی؛ راهبردی آرمانی برای آسیب شناسی چالشها و موانع تحقق کرسیهای آزاد اندیشی؛ تابستان 1398؛ دوره 7 شماره 2 (پیاپی 26)؛ 157-190
12- فدوی، محبوبه سادات. یوسفی، علی رضا. قورچیان، نادرقلی. گلستانی، سیدهاشم. (1387). کرسیهای نظریه پردازی، نقد و مناظره به منظور ارائه چارچوب ادراکی مناسب برای نظام آموزش عالی کشور، پژوهش در برنامهریزی درسی پاییز 1387 دوره 22 شماره19 45-60
13- کلانتری، عبدالحسین. احمدپور پرویزیان، جعفر. (1393). نگرش دانشجویان به کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاه به لحاظ اثرگذاری در توسعه اجتماعی و سیاسی دانشگاهها )مورد مطالعه: دانشگاه تبریز(،فصلنامه علمی پژوهشی نظریههای اجتماعی متفکران مسلمان، سال چهارم، شمارة اول،بهار و تابستان 1393، 87-112
14- هانتیگتون، ساموئل. (1370). سامان سیاسی در جوامع دستخوش دگرگونی، ترجمه محسن ثلاثی، چاپ اول، نشر علم.
8-2- منابع لاتین
1-MacIntyre, Alasdair. (1973). Ideology, Social Science, and Revolution. Comparative Politics. Vol.5, No. 3. Social Issue on Revolution and Social Change. Apr.1973:321-342.
2-Wilcox, Brian. (1997). Schooling, School Improvement and the Relevance of Alasdair MacIntyre. Cambridge Journal of Education. Jun 19970 Vol. 27. Iss. 2: 249-2610.
3- Eshghi, Seyed Hosein. (2004), “Freedom of Opinion in Islam". Porch of Thought, No 29: 37-58.
4- Lakzie, Sharif. (2003). Political Freedom in Thought of Motahari and Beheshti. Qom: Boostan-e Ketab.
5-Mehrpour, Hosein. (1991). “Islm’s View of Freedom of Opinion and Expression". Journal of Law and Political Science (Tehran University), No 27: 51-76.
6- Inglehart, Ronald and Wayne E. Baker. (2000). Modernization, cultural chng, and the persistence of traditional values, American Sociological Review, vol. 65, No. 1, (February)pp. 19-51.
7- Drauden, G. M. and Peterson, N. G. A domain sampling approach to job analysis. TestValidation Center. St. Paul, Minn. 1974.
8-Lawshe, C. H. Statistical theory and practice in appUied psychology. PERSONNEL PSYCHOLOGY, 1969, 22, 117-123.
9-Lawshe, C. H. and Steinberg, M. C. Studies in synthetic validity I: An exploratoryinvestigation of clerical jobs. PERSONNEL PSYCHOLOGY 1955, 8, 291-301.
10-Mussio, S. J. and Smith; M. K. Content validity: A procedural manual. International Personnel Association, Chicago, 1973.