@article { author = {Yaghoobi, Elham and Aslipour, Hossein and Mirvahedi, Saeed}, title = {Analyzing the components and process of providing non-governmental public services in Arbaeen walk based on the causal mapping approach}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {24}, number = {91}, pages = {205-239}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The Arbaeen Walk is one of the manifestations of the provision of public services by people and popular groups. However, in the public service literature in the world, the issue of public participation in public service delivery is questionable. On the other hand, population growth, rising citizen expectations, and the high diversity of services in question have posed many challenges for governments as a major responsibility in this area over the past decades. The purpose of this study is to examine aspects of the process of providing public services in the Arbaeen Walk and to try to introduce the components and the relationships between them.The research method is qualitative and causal mapping method has been used to analyze the data. After studying the library, 18 experts were interviewed. According to the research results, 82 components were obtained. After categorizing the components, a diagram of the service delivery process was drawn. The inner motivation of individuals and their belief in the Ahl al-Bayt (PBUH),which has led to the belief in the value of service, has led to the provision of unique services in the Arbaeen walk. Some of the features of the services provided are: voluntary, continuous and regular, with maximum power and tailored to the needs. However, service delivery faces obstacles, such as infrastructure problems. Positive effects and consequences such as strengthening unity and cohesion among Muslims and negative consequences such as environmental issues are among the consequences of the process of providing services on the Arbaeen Walk.}, keywords = {Public Administration,Public Services,Non governmental public service,Non governmental organization,NGO,Arbaeen walk,Causal mapping}, title_fa = {بررسی مولفه‌ها و فرآیند ارائه خدمات عمومی مردم‌نهاد در پیاده‌روی اربعین مبتنی بر رویکرد نگاشت علّی}, abstract_fa = {پیاده‌روی اربعین یکی از جلوه‌های ارائه خدمات عمومی توسط مردم و گروه‌های مردمی است. این در حالی است که در ادبیات خدمات عمومی در جهان مسئله‌ی مشارکت مردم در امر ارائه خدمات عمومی، با تردیدهایی همراه است. از سوی دیگر افزایش جمعیت، بالا رفتن انتظارات شهروندان و تنوع بالای خدمات مدنظر، طی دهه‌های گذشته چالش‌های زیادی را برای دولت‌ها به عنوان مسئول اصلی این حوزه، در پی داشته است. هدف از این تحقیق بررسی جوانب فرآیند ارائه خدمات عمومی در پیاده‌روی اربعین بوده و تلاش دارد مولفه‌ها و روابط موجود میان آن‌ها را معرفی نماید.روش تحقیق کیفی بوده و از روش نگاشت علّی برای تحلیل داده‌ها استفاده شده است. به این منظور پس از مطالعه کتابخانه‌ای، با 18 خبره مصاحبه گشت. مطابق نتایج تحقیق 82 مولفه بدست آمد. پس از دسته‌بندی مولفه‌ها، نمودار فرآیند ارائه خدمات ترسیم گردید. مطابق یافته‌های تحقیق، انگیزه درونی افراد و اعتقاد ایشان به اهل بیت (علیهم السلام) که سبب باور به ارزشمندی خدمت گردیده، منجر به ارائه خدمات کم‌نظیر در پیاده‌روی اربعین شده است. برخی ویژگی‌های خدمات ارائه شده عبارتند از: داوطلبانه، پیوسته و منظم، با حداکثر توان و متناسب با نیاز. در ادامه اما ارائه خدمات با موانع و چالش‌هایی مانند مشکلات زیرساختی مواجه است. آثار و پیامدهای مثبتی همچون تحکیم وحدت و انسجام میان مسلمانان و پیامدهای منفی همچون مسائل زیست محیطی از جمله پیامدهای فرآیند ارائه خدمات در پیاده‌روی اربعین است.}, keywords_fa = {مدیریت دولتی,خدمات عمومی,خدمات عمومی مردم‌نهاد,سازمان مردم نهاد,سمن,پیاده‌روی اربعین,نگاشت علّی}, url = {https://www.bsrq.ir/article_136363.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_136363_42fbb5b93657a380bb798269be776faa.pdf} }