با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تهدیدات اقتصادی دشمنان به نظر میرسد که تحقق اهداف و سیاستهای اقتصاد مقاومتی تنها با بهرهگیری از توان تولید داخلی و با حمایت از بخشهای مختلف اقتصادی امکانپذیر است. هدف این پژوهش طراحی الگویی برای استفاده از استراتژیهای تولید بدون کارخانه در تحقق اهداف و سیاستهای اقتصاد مقاومتی در بستر تولید و فروش اسباببازی است. برای گردآوری دادهها به فرمایشات مقام معظم رهبری و دیدگاه گروه خبرگان و همچنین تولیدکنندگان و فروشندگان اسباببازی مراجعه شده و مدل نهایی با استفاده از روش نظریه داده بنیاد و با کدگذاری باز، محوری و گزینشی طراحی شده است. الگوی ارائه شده حاکی از وجود شرایط علی و الزامی برای گسترش تولیدات داخلی، ضرورت حمایت دولت و مراکز فرهنگی، انتخاب راهبردهای توسعه بازار و توسعه محصول و تنوع همگون و ناهمگون در تولید بدون کارخانه و از همه مهمتر افزایش مشارکت مردم و شرکتهای کوچک در صنعت اسباببازی است. این الگو منجر به توسعهی ظرفیت سرمایهگذاری داخلی در صنعت اسباببازی شده و از طرق مختلفی مانند کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، افزایش درآمدهای داخلی، افزایش مشارکت مردم در تولید، کاهش بار مالی دولت در تولید و توزیع و نظارت، میتواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کند
پویا، علیرضا و آذر، عادل (1389). طراحی چارچوبی جهت فرموله کردن استراتژی تولید. فصلنامه مدیریت فردا، دوره نهم، شماره 23، ص 62- 49.
تاری، فتحالله و سیدشکری، خشایار و کاویانی، زهرا (1391). اقتصاد مقاومتی و مؤلفههای آن. تهران: دفتر مطالعات اقتصادی (گروه بازرگانی) مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
خواجه ئیان، داتیس (1387). شناسایی فرصتهای کارآفرینانه در صنعت اسباب بازی. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه تهران.
رفیقمرند، معصومه و رزمجو، ناهید (1378). بررسی وضعیت تولید اسباببازی در ایران و برخی از کشورهای جهان. تهران، معاونت پژوهش کانون پرورش فکری کودکان.
سیدرضایی، میرتوحید (۱۳۹۵). تولید بدون کارخانه و نقش آن در صنعت خودروسازی ایران. چهارمین کنفرانس ملی مدیریت، اقتصاد و حسابداری، تبریز، سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی، دانشگاه تبریز.
صادقی، ناهید (1387). رویکردی به رشد حرفهای معلمان: موردی از کاربرد شیوه مصاحبه گروههای کانونی. فصلنامه روانشناسی و علوم تربیتی، سال سی و هشتم، شماره 2.
قاسمی، محمد (1395). اقتصاد مقاومتی. سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، دانشگاه علم و صنعت.
کلبخانی، کاظم و شفیعیان بجستانی، جواد (۱۳۸۳). صنعت تولید بدون کارخانه. اولین کنفرانس لجستیک و زنجیره تأمین، تهران، انجمن لجستیک ایران.
موسوی نقابی، سیدمجتبی و نظری، محسن و حسنقلیپور، طهمورث و سلیمانی، غلامرضا و عباسیان، عزتالله (1394). طراحی مدل شبکهسازی فعالیتهای بازاریابی بنگاههای فعال در خوشههای صنعتی ایران. فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال دهم، شماره 37، ص 77- 51.
ناظمی، جمشید (1391). استراتژیهای تولید بدون کارخانه. فصلنامه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، سال هفتم، شماره 22، ص 17- 1.
وحدانی، اسما (1394). تبیین نقش و جایگاه تولید بدون کارخانه. همایش ملی دستاوردهای نوین در حسابداری و مدیریت، تهران: مرکز آموزش علمی و کاربردی واحد 13 تهران، مؤسسه مدیریت دانش شباک.
وظیفهدوست، حسین (1392). برندینگ و تولید بدون کارخانه. مجموعه مقالات همایش برندینگ، انجمن مدیران صنایع مشهد مقدس.
ولینژاد تبریزی مقدم، الهه و پویا، علیرضا و ناجیعظیمی، زهرا (1392). توسعه مدل QFD در تدوین استراتژیهای تولید بر مبنای عملکرد اهداف رقابتی تولید. مجموعه مقالات دهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک.
اشتراس، آنسلم و کوربین، جولیت (1391). مبانی پژوهش کیفی، فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. چاپ دوم، ترجمه ابراهیم افشار، تهران: نشر نی.
دیوید، فرد، آر.(1391). مدیریت استراتژیک. ترجمه سیدمحمد اعرابی و علی پارساییان، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی
ساروخانی، باقر (1372). روشهای پژوهش در علوم اجتماعی: اصول و مبانی. جلد اول، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی.
شفیعی اردستانی، مسعود (1390). تولید بدون کارخانه (مفاهیم، مبانی، نحوه انجام و نمونهها). چاپ اول، تهران: نشر مؤلف.
فروزنده دهکردی، لطفالله (1391). مدیریت استراتژیک. تهران: دانشگاه پیام نور.
مارشال، کاترین و گرچن، راسمن (1390). روش تحقیق کیفی. چاپ چهارم، ترجمه علی پارساییان و سیدمحمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
نیومن، ویلیام لارنس (1393). شیوههای پژوهش اجتماعی: رویکردهای کیفی و کمی. جلد اول، چاپ سوم، ترجمه حسن داناییفرد و حسین کاظمی، تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر.
Coffey, Dan & Tomlinson, Phillip(2003).”Globalization, vertical relations and the J-mode firm”. Journal of Post Keynesian Economics, 26 (1), 117-144.
Flint, Daniel & Gammelgaard, Britta & Manuj, Ila & Pohlen, Terrance (2012). A reviewer's guide to the grounded theory methodology in logistics and supply chain management research”. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 42(8/9), 784-803.
- Lowson, R.H. (2007). "Operational management and operations strategies: an SME Perspective". International Journal of Procurement Management, 1(1/2),180-209.
MC Ferran, Katrina Skewes & Saarikallio, Suvi (2014).”Depending on music to feel better: Being conscious of responsibility when appropriating the power of music”.The Arts in Psychotherapy, 41(1), 89-97.
Birks, Melanie & Mills, Jane (2011). Grounded theory: A practical guide: Sage publications.
Creswell, John (2007). Qualitative Inquiry & Research Design-Choosing among Five Approaches: Sage Publications, Thousand Oaks, California.
Denzin, Norman & Lincoln, Yvonna (2011). The SAGE handbook of qualitative research: Sage.
Gillham, Bill(2000). The Research Interview. London: Rautledge.
Hood, Jane& Bryant, Antony & Charmaz, Katty. (2007). Orthodoxy vs. power: The defining traits of grounded theory. The Sage handbook of grounded theory, 151-164.
Martin, Vivian & Gynnild, Astrid (2011). Grounded theory: the philosophy, method, and work of Barney Glaser: Universal-Publishers.
Miller, Delbert, & Salkind, Neil(2002). Handbook of research design and social measurement: Sage.
O'Dwyer, Michele & Gilmore, Audrey & Carson, David. (2009). Innovative marketing in SMEs: a theoretical framework. European Business Review, 21(6), 504-515.
Oktay, Julianne (2012). Grounded theory. Oxford University Press.
Suddaby, Roy (2006). From the editors: What grounded theory is not. Academy of management journal, 49(4), 633-642.
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (1395).«مجموعه بیانات مقام معظم رهبری». www.khamenei.ir.
گزارش سال ۲۰۱۳ کنسرسیوم ECSIP- برگرفته از سایت: www.toyinfo.ir)
طاهریمهر، مرضیه (1396).«ضرورت نظارت هر چه بیشتر بر واردات اسباب بازی/اقلامی غیر استاندارد که دنیای کودکان را تهدید میکند». https://standardkala.com؛http://khabarfarsi.com؛ http://mellatbazar.ir
Mikko, Ketokivi and Mikko, Jokinen. (2003). Focused factory in the process industry, working paper, Department of Industrial Engineering and Management, Helsinki University of Technology. Reports on line: http://tuta.aalto.fi/fi/ tutkimus/ teollisuustalous/ julkaisut/ tyopaperit/Ketokiv _and _Jokinen_2003_WP.pdf
میر, سعید, نمامیان, فرشید, & میر, علی. (1396). طراحی الگوی استفاده از راهبردهای تولید بدون کارخانه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی (از دیدگاه تولیدکنندگان و فروشندگان اسباببازی). مطالعات راهبردی بسیج, 20(76), 187-216.
MLA
سعید میر; فرشید نمامیان; علی میر. "طراحی الگوی استفاده از راهبردهای تولید بدون کارخانه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی (از دیدگاه تولیدکنندگان و فروشندگان اسباببازی)". مطالعات راهبردی بسیج, 20, 76, 1396, 187-216.
HARVARD
میر, سعید, نمامیان, فرشید, میر, علی. (1396). 'طراحی الگوی استفاده از راهبردهای تولید بدون کارخانه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی (از دیدگاه تولیدکنندگان و فروشندگان اسباببازی)', مطالعات راهبردی بسیج, 20(76), pp. 187-216.
VANCOUVER
میر, سعید, نمامیان, فرشید, میر, علی. طراحی الگوی استفاده از راهبردهای تولید بدون کارخانه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی (از دیدگاه تولیدکنندگان و فروشندگان اسباببازی). مطالعات راهبردی بسیج, 1396; 20(76): 187-216.