تحولات اخیر در فرانسه و نمونههای مشابه آن در برخی دیگر از کشورهای غربی موجب نگارش نامهای شد تا مقام معظم رهبری بهصورت مستقیم با جوانان اروپا و آمریکای شمالی درباره این تحولات سخن بگویند و آنها را به تحقیق آگاهانه درباره اسلام و زندگی پیامبر دعوت کنند و در این میان بر حق آزادی مذهبی بهعنوان یکی از بارزترین مصادیق حقوق بشر تأکید کنند. سوال اصلی که در این پژوهش بدان پاسخ داده میشود این است که از منظر فنون زبان و بلاغت ادبی، کارگفتِ پایة این نامه کدام است؟ برای پاسخگویی به این پرسش با استفاده از نظریه کارگفت سِرل (Searl) و با تکیه بر روش توصیفی-تحلیلی؛ به بررسی و تحلیل نامة مقام معظم رهبری پرداختیم. مهمترین یافتههای پژوهش این است که از میان کارگفتهای -تصریحی، ترغیبی، عاطفی، تعهّدی و اعلانی- کارگفت تصریحی، کارگفتِ پایه در زبان این نامه است؛ به این دلیل که در متن مورد نظر زبان در خدمت توصیف اسلام است و تصویر و چهرهای که از اسلام برای جوانان در اروپا و آمریکای شمالی ارائهشده است.
عرب یوسف آبادی, فائزه, سیفی, داود, & عرب یوسف آبادی, عبدالباسط. (1394). مطالعه کارگفتهای نامة مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی. مطالعات راهبردی بسیج, 18(66), 5-23.
MLA
فائزه عرب یوسف آبادی; داود سیفی; عبدالباسط عرب یوسف آبادی. "مطالعه کارگفتهای نامة مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی". مطالعات راهبردی بسیج, 18, 66, 1394, 5-23.
HARVARD
عرب یوسف آبادی, فائزه, سیفی, داود, عرب یوسف آبادی, عبدالباسط. (1394). 'مطالعه کارگفتهای نامة مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی', مطالعات راهبردی بسیج, 18(66), pp. 5-23.
VANCOUVER
عرب یوسف آبادی, فائزه, سیفی, داود, عرب یوسف آبادی, عبدالباسط. مطالعه کارگفتهای نامة مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی. مطالعات راهبردی بسیج, 1394; 18(66): 5-23.