دانشگاه جامع انقلاب اسلامی پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیجمطالعات راهبردی بسیج1735-501X249120210723Assessing the Influencing Factors of Sardar Soleimani's Behavioral Pattern and Management Based on Everett Rogers Theory: A Case Study, the Axis of Resistance in the Middle Eastارزیابی عوامل نفوذ الگوی رفتاری و مدیریت جهادی سردار سلیمانی بر مبنای نظریه اِوِرت راجرز: مطالعه موردی، محور مقاومت در منطقه خاورمیانه540135862FAمحسن شفیعی سیف آبادی(نویسنده مسئول)،استاد یار، دانشگاه اردکان، یزد، ایران0000-0002-1217-939Xمحمد عابدی اردکانیدانشیار دانشگاه یزد، یزد، ایران.Journal Article20201101The main purpose of this article is to evaluate the factors influencing the behavioral pattern and jihadi management of Sardar Soleimani in relation to the "resistance forces" in the Middle East, based on the theory of Everett Rogers. In this regard, the question that arises is "According to Rogers theory, what are the main factors influencing the behavior and jihadi management of General Qassem Soleimani in Syria, Iraq and Lebanon?" Methodologically, the present research is descriptive-analytical with the approach of "adaptation and testing of theory with the case". The results show that based on the five factors emphasized by Everett Rogers, namely "comparative advantage", "compatibility", "observability", "complexity" and "testability", respectively, 5 factors, influence and acceptance of behavior pattern and Increased the jihadist management of Sardar Soleimani, which includes:1-The multifaceted and transnational nature of Sardar's personality along with the unifying approach, which had increased the advantage of accepting his behavioral and managerial model;2-High intelligence and hard work, along with the axis of resistance and information aristocracy that his adaptation and compliance with the developments in the Middle East and ultimately the transfer of the management model facilitated;3-Achievements and plans leading to the results of Sardar Soleimani, which were well visible, liberating and path-breaking for the forces of the resistance;4-Individual behaviors and pure spirits of Sardar Soleimani that reduced the obstacles to accepting his managerial model And 5.Combat strategies, creativity in the formation of popular forces, and finally the success of Sardar Soleimani, who responded well to his test in critical situations.هدف اصلی مقاله حاضر ارزیابی عوامل نفوذ الگوی رفتاری و مدیریت جهادی سردار سلیمانی در رابطه با «نیرویهایمقاومت» در منطقه خاورمیانه، بر مبنای نظریه اِوِرت راجرز است. در همین راستا، سوالی که مطرح میشود عبارت است از اینکه «با در نظر گرفتن نظریهراجرز، عواملاصلی نفوذ الگوی رفتاری و مدیریتجهادی سردار قاسم سلیمانی در سوریه، عراق و لبنان چیست؟» به لحاظ روشی نیز تحقیق حاضر از نوع توصیفی– تحلیلی با رویکرد «انطباق و آزمون نظریه با مورد» است. نتایج حاصل شده نشان میدهد که بر مبنایعوامل پنجگانه و مورد تأکید اورت راجرز یعنی «مزیت نسبی»، «سازگاری»، «مشاهدهپذیری»، «پیچیدگی» و «آزمونپذیری»، به ترتیب 5 عامل، نفوذ و پذیرش الگوی رفتاری و مدیرت جهادی سردار سلیمانی را افزایش میداد که عبارتند از: 1-چند وجهی و فراملی بودن شخصیت سردار به همراه رویکرد وحدت بخش، که مزیت پذیرش الگوی رفتاری و مدیریتی او را بالا برده بود؛ 2-هوش بالا و سخت کوشی، همراهی با محور مقاومت و اشراف اطلاعاتی که سازگاری و هم نوایی او با تحولات خاورمیانه و در نهایت انتقال الگوی مدیریتی را آسان مینمود؛ 3- دستاوردها و برنامهریزیهای منتهی به نتایج سردار سلیمانی که برای نیروهای محور مقاومت به خوبی قابلمشاهده، رهاییبخش و راهگشا بود؛ 4-رفتارهای فردی و روحیات بیآلایش سردار سلیمانی که موانع پذیرش الگوی مدیرتی او را کاهش میداد و 5-راهبردهای رزمی، خلاقیت در تشکیل نیروهای مردمی و در نهایت موفقیتهای سردار سلیمانی که در شرایط بحرانی آزمون خود را به خوبی پاسخ دادند.دانشگاه جامع انقلاب اسلامی پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیجمطالعات راهبردی بسیج1735-501X249120210723Designing and validating the social harm model of the cultural policymaking process in fighting against corruption in the administrative system and political management of the countryطراحی و اعتبار سنجی مدل آسیب های فرآیند سیاست گذاری فرهنگی مبارزه با فساد در سیستم اداری و مدیریت سیاسی کشور4164136360FAعبدالمجید راه پیمادانشجوی دکتری سیاستگذاری عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایرانحمید پیشگاه هادیان(نویسنده مسئول)، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایرانمحمد علی خسرویاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایرانحسین تفضلیاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایرانJournal Article20210213The present study seeks to design and validate the social harm model of the cultural policy making process in fighting against corruption in the administrative system and political management of the country. From this perspective, this study is prepared using the strategy of qualitative research and content analysis. Research data were collected using semi-standard interviews with 17 experts in the field of public and cultural policy making who were selected using theoretical sampling method. The date were collected using the content analysis method and thematic network, the analyzed themes and the conceptual model of network measurement. The findings of the qualitative research showed that the social harm model of the cultural policymaking process in fighting against corruption in the administrative system and political management of the country has 3 comprehensive themes: organizational, action and structural damage, 8 main organized themes, 6 sub-organized themes and at last , it has reached theoretical saturation with 112 basic themes. In addition, in order to validate the themes and the model, two methods of validity evaluation have been used in the communication method and also in the audit method, and in order to test the reliability two methods of reproducibility and transferability or generalizability have been used.پژوهش حاضر درصدد طراحی و اعتبار سنجی مدل آسیب های فرآیند سیاست گداری فرهنگی مبارزه با فساد در سیستم اداری و مدیریت سیاسی کشور بوده است. از این منظر از راهبرد پژوهش کیفی و از تحلیل مضمون بهره گرفته است. داده های پژوهش با استفاده از مصاحبه نیمه استاندارد با 17 نفر از خبرگان حوزه سیاست گذاری عمومی و فرهنگی که با استفاده از روش نمونه گیری نظری انتخاب شده بودند؛ گردآوری گردید و با استفاده از روش تحلیل مضمون و از نوع شبکه مضامین مورد تحلیل و مدل مفهومی اندازه گیری شبکه ای برساخته شده است. یافته های پژوهش کیفی نشان داد که مدل آسیب های فرآیند سیاست گذاری فرهنگی مبارزه با فساد در سیستم اداری و مدیریت سیاسی کشور از3 مضمون فراگیر: آسیب های سازمانی، کنشی و ساختاری ، 8 مضمون سازمان یافته اصلی، 6 مضوم سازمان یافته فرعی و در نهایت با 112 مضمون پایه ای به اشباع نظری رسیده است. علاوه بر آن، جهت اعتبارسنجی مضامین و مدل برساخته شده، از دو روش ارزیابی اعتبار به شیوه ارتباطی و نیز روش ممیزی و به منظور پایایی سنجی از دو روش قابلیت تکرارپذیری و نیز قابلیت انتقال یا تعمیم پذیری استفاده شده است.دانشگاه جامع انقلاب اسلامی پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیجمطالعات راهبردی بسیج1735-501X249120210723Explaining the attitude and intention of consumers to buy Iranian products with the approach of achieving the eighth paragraph of the goals of the resistive economy ( Case study: Home appliances)تبیین نگرش و قصد خرید مصرفکنندگان محصولات ایرانی با رویکرد تحقق بند هشتم اهداف اقتصاد مقاومتی (مطالعه موردی: لوازم خانگی )65114136362FAفاطمه آقاجانی گلسفیددانشجوی دکتری تخصصی ،گروه مدیریت بازرگانی، واحدرشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت،ایرانابراهیم چیرانیاستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران (نویسنده مسئول)نرگس دل افروزاستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایرانمحمدرضا آزاده دلاستادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایرانJournal Article20210429The main purpose of this study was to investigate and explain the variables affecting the attitude and intention of consumers to buy domestic products and their behavioral intentions. To achieve this goal, qualitative research method based on grounded theory, interview and Purposive sampling method have been used to collect data and information. The results of the research indicate that causal conditions such as: quality level of the product, buyer experience, appropriate pricing , Communication channels and the amount of technology used in the product are effective in shaping the attitude and intention of consumers to buy. Also suitable strategies for persuading customers to use domestic products include: culturalize, branding of domestic products, gaining customer trust and Continuous monitoring of production and standardization. contextual factors such as advertising and promotion of domestic brands, use of effective marketing techniques, Word of mouth and economic rules and regulations and intervening conditions such as: financial corruption, business environment, import of similar items and international sanctions affect on strategies . Implementation of these strategies will have consequences such as strengthening national dignity and economic growth in the country.هدف اصلی این تحقیق، بررسی و تبیین متغیرهای موثر بر نگرش و قصد خرید مصرفکنندگان محصولات داخلی و نیات رفتاری آنها با استفاده از روش تحقیق کیفی بر مبنای نظریه دادهبنیاد بوده که از مصاحبه و نمونه گیری هدفمند برای جمعآوری دادهها و اطلاعات استفاده شده است. نتایج تحقیق بیان کننده آن است که شرایط علی مانند: سطح کیفی کالا، تجربه خریدار، قیمت-گذاری مناسب ،کانالهای ارتباطی معتبر و میزان تکنولوژی به کار گرفته شده در تولید کالا در شکلگیری نگرش و قصد خرید مصرفکنندگان تاثیرگذار بوده است. همچنین راهبردهای مناسب برای ترغیب مشتریان در جهت استفاده از محصولات داخلی شامل: فرهنگسازی، جلب اعتماد مشتری، برندسازی محصولات داخلی، نظارت مستمربر تولید و استانداردسازی میباشد. عوامل زمینهای مانند تبلیغات گسترده محیطی و معرفی برندهای داخلی، قوانین و مقررات اقتصادی ، تبلیغات شفاهی و استفاده از تکنیکهای کارآمد بازاریابی همچنین شرایط مداخلهگر نظیر فساد مالی، فضای کسب و کار، واردات اقلام مشابه و تحریمهای بین-المللی بر اجرای این راهبردها اثرگذار هستند. اجرای این راهبردها پیامدهایی چون تقویت عزت ملی و رشد اقتصادی را در کشور به دنبال خواهد داشت.دانشگاه جامع انقلاب اسلامی پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیجمطالعات راهبردی بسیج1735-501X249120210723Extracting the Success Model of Voluntary Cultural Organization (Case Study: Anwar Al-Zahra Cultural Instituteاستخراج الگوی موفقیت سازمان فرهنگی داوطلبانه (مورد مطالعه: موسسه فرهنگی انوارالزهرا سلام الله علیها )115138136364FAمیثم قراباغی(نویسنده مسئول) عضو هیات علمی پژوهشی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلامعلیرضا چیت سازیاناستادیار دانشگاه امام صادق(ع)، تهران، ایرانوحید یاوریاستادیار دانشگاه امام صادق(ع)، تهران، ایرانJournal Article20201110Voluntary cultural organizations play an important role in the cultural management of the community and, due to their unique nature, play a special role in some matters in which the public and private sectors are not very successful, with effective input; On the other hand, the management of such organizations has significant differences with the management of for-profit organizations, and it is not possible to prescribe for-profit models. One of the best ways to understand indicators in cultural policy-making is to study successful and desirable organizations in the cultural field so that policy makers can use modeling from desirable cultural organizations to a newer and more accurate range of indicators. Achieve cultural improvements. The present study was conducted to complete the circle of identifying successful models of cultural organizations in Iran and using the data theorizing strategy of the Foundation, by interviewing 8 members of "Anwar-e-Zahra-e-Islam Cultural Institute of Hamadan" who have a continuous presence in this institute. Is. Findings show that "motivational worldview" as a causal category; Along with "seriousness of high motivation and commitment" as a central category; Along with "intimacy, empathy and productive organizational culture" as the governing context; In addition to "low-cost material and spiritual potential" as intervening conditions; In addition to "diligence in planning and central quality" as actions and interactions; It resulted in the "success of the Voluntary Cultural Organization" as a consequence.سازمان های داوطلبانه فرهنگی، نقش مهمی در مدیریت فرهنگی اجتماع دارند و به علت ماهیت منحصر به فرد خود، در برخی امور که بخش دولتی و بخش خصوصی امکان توفیق چندانی ندارند، با ورودی تاثیرگذار، نقش خاص خود را ایفا می کنند؛ از سوی دیگر اداره اینگونه سازمان ها، تفاوت های چشم گیری با مدیریت سازمان های انتفاعی دارد و نمی توان برای موفقیت آنها، الگوهای بخش انتفاعی را تجویز کرد. یکی از بهترین راه های فهم شاخص ها در خط مشی گذاری فرهنگی، مطالعه سازمان های موفق و مطلوب در زمینه فرهنگی است تا خط مشی گذاران بتوانند با استفاده از مدل سازی صورت گرفته از سازمان های مطلوب فرهنگی، به گستره جدیدتر و دقیق تر از شاخص های بهبودیافته فرهنگی دست یابند. پژوهش حاضر در تکمیل حلقه شناسایی الگوهای موفق سازمان های فرهنگی در ایران و با استفاده از استراتژی تئوری پردازی داده بنیاد، با مصاحبه با 8 نفر از اعضای «موسسه فرهنگی انوارالزهراسلام الله علیها همدان» که سابقه حضور مستمر در این موسسه داشته اند، انجام گرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهد که «جهان بینی حرکت آفرین» به عنوان مقوله علی؛ در کنار «جدیت انگیزه بالا و تعهدکاری» به عنوان مقوله محوری؛ در کنار «صمیمیت، همدلی و فرهنگ مولد سازمانی» به عنوان بستر حاکم؛ در کنار «ظرفیت های بالقوه مادی و معنوی کم هزینه» به عنوان شرایط مداخله گر؛ در کنار «اهتمام به برنامه ریزی و کیفیت محوری» به عنوان کنش ها و تعاملات؛ منتج به «موفقیت سازمان داوطلبانه فرهنگی» به عنوان پیامد شد.دانشگاه جامع انقلاب اسلامی پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیجمطالعات راهبردی بسیج1735-501X249120210723a phenomenological study of Jihadi manager's self sacrificeواکاوی پدیدارشناختی ایثار مدیران جهادی139174136365FAسید محمد مقیمیاستاد مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایرانعلی اصغر پورعزتاستاد مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران0000-0002-1875-3479حسین خنیفراستاد مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایرانامیرحسین عبداله زاده(نویسنده مسئول)دانشجوی دکتری دانشگاه تهران، تهران، ایرانJournal Article20210325Self sacrifice is one of workplace’s prosocial behaviors. This phenomenon is conceptually distinct from other similar constructs like organizational citizenship behaviors or helping behaviors and is an under examined phenomenon in organizations and more research is needed to shed light on different aspects of this phenomenon in organizations. We used phenomenology as the research method and in order to gather the needed data we conducted interviews with 12 Jihadi managers who had experienced the war as voluntary forces. The results show that social expression of the self, intrinsic happiness and satisfaction and developing individual’s positive self concept, feelings of conscientiousness, awareness, being purposeful and following an ideal, and resilient are the most important experiences asserted by participants. The data also reveals emotional climate, slacker colleagues, organizational mission and job philosophy are the most important are amongst the most important contextual and situational factors impacting self-sacrifice in organizations.ایثار یکی از انواع رفتارهای فرااجتماعی است که در محیط های کاری مشاهده می شود و از نظر مفهومی با سایر مفاهیم مشابه نظیر رفتارهای شهروندی سازمانی و رفتارهای یاری دهنده متفاوت است اما می توان گفت در ادبیات پژوهشی رفتار سازمانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و شناخت چندانی از این پدیده در سازمان ها وجود ندارد. پژوهش حاضر با هدف درک تجربه زیسته ایثار مدیران جهادی در سازمان ها انجام گرفته است. روش شناسی مورد استفاده در این پژوهش پدیدارشناسی است و به منظور گردآوری داده های لازم در این پژوهش با 12 نفر از مدیران جهادی که تجربه حضور در دفاع مقدس و تجربه مدیریت در سطوح گوناگون پس از دوران دفاع مقدس را داشته اند مصاحبه صورت گرفت. یافته های این پژوهش نشان می دهند مشارکت کنندگان ابرازگری اجتماعی، لذت و رضایت درونی و شکل گیری خودپنداره مثبت، تحمل شختی ها و مشکلات، وظیفه مداری و احساس تکلیف و انجام وظیفه، آگاهی و شناخت، هدفمندی و آرمان گرایی، وحدت اجتماعی و هویت جمعی و همچنین تاب آوری و توان تحمل سختی ها و مشکلات را به عنوان مهم ترین تجارب خود از ایثار در محیط های کاری تجربه کرده اند. آن ها همچنین بحران و تهدید، جو احساسی و عاطفی، کم کاری سایر افراد نظام اجتماعی، و نوع وظیفه و سازمان را به عنوان عوامل زمینه موثر بر ظهور رفتارهای ایثارگرانه در سازمان ها در تجارب خود عنوان کرده اند.دانشگاه جامع انقلاب اسلامی پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیجمطالعات راهبردی بسیج1735-501X249120210723Identification of effective elements on turbulance of foreign exchange market through micmacشناسایی عوامل موثر بر نوسانات بازار ارز با استفاده از تحلیل مضمونی و تکنیک MICMAC175204138030FAمصطفی بهادران شیروان(نویسنده مسئول)، دانشجوی دکتری دانشگاه امام صادق (ع) تهران، ایرانجهانیار بامداد صوفیدانشیار دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ایرانJournal Article20210530Main question: taking into account the dependency of I.R.Iran to export of crowd oil and other petrochemical products, Iranian economics is highly sensitive toward foreign exchange market and it's turbulances.<br />The aim of this research is to identify elements that affect foreign exchange market and it's turbulence, and so, helps the policymakers in their decision making at national level.<br />Research method: after a thorough literature review and conducting interviews with experts, we used thematic analysis to identify main effective elements in turbulence of foreign exchange market. Then we proceeded to use cross impacts between identified elements, by help of MICMAC software solution.سوال اصلی(یا هدف اصلی): با توجه به وابستگی قسمت عمده درآمدهای کشور به صادرات نفتی و غیر نفتی اعم از فروش نفت خام، فرآورده های نفتی، محصولات پتروشیمی، معادن و فلزات و در مقابل حجم واردات کشور اعم از مواد اولیه، کالای سرمایه ای، کالای واسطه ای و همچنین محصول نهایی، ارز از اهمیت ویژه ای در اقتصاد ملی و تولید کالا و خدمات در کشور برخوردار است. اما نوسانات سالیان اخیر تولید در کشور را با ریسکهای فراوانی رو به رو کرده است.<br />هدف از انجام این پژوهش آن است که عوامل موثر بر بازار ارز و نوسانات آن شناسایی شده و با دستهبندی آنها معلوم شود برای کاهش نوسانات بازار ارز چه عواملی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرند.<br />روش پژوهش: بدین منظور با انجام مطالعات کتابخانهای و مصاحبه با متخصصان عرصه تولید و اقتصاد ارزی دادههای لازم گردآوری شده و با کمک تحلیل مضمونی مهمترین عناصر موثر در بازار ارز شناسایی گردیدند. سپس با کمک تحلیل MICMAC عوامل شناسایی شده حسب اثرگذاری و اثرپذیری دستهبندی شدند.<br /><br />یافتهها: یافتهها نشان میدهند که به غیر از عامل تحریم که بر روی دیگر عوامل بسیار اثرگذار است اما از دیگران اثری نمیپذیرد، «منابع ارزی»، «فضای روانی حاکم بر بازار ارز» و «کفایت مدیریتی بانک مرکزی» بیشترین اثرگذاری و اثرپذیری را از عوامل دهگانه دارند. در نهایت نقشه اثرپذیری مستقیم و غیرمستقیم و گراف روابط میان عوامل شناسایی شده ارایه شده استدانشگاه جامع انقلاب اسلامی پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیجمطالعات راهبردی بسیج1735-501X249120210723Analyzing the components and process of providing non-governmental public services in Arbaeen walk based on the causal mapping approachبررسی مولفهها و فرآیند ارائه خدمات عمومی مردمنهاد در پیادهروی اربعین مبتنی بر رویکرد نگاشت علّی205239136363FAالهام یعقوبیکارشناسی ارشد مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی(ره) تهران، ایرانحسین اصلی پور(نویسنده مسئول) استادیار دانشگاه علامه طباطبائی(ره)تهران، تهرانسیدسعید میرواحدیاستادیار دانشگاه علامه طباطبائی(ره) تهران، ایرانJournal Article20210514The Arbaeen Walk is one of the manifestations of the provision of public services by people and popular groups. However, in the public service literature in the world, the issue of public participation in public service delivery is questionable. On the other hand, population growth, rising citizen expectations, and the high diversity of services in question have posed many challenges for governments as a major responsibility in this area over the past decades. The purpose of this study is to examine aspects of the process of providing public services in the Arbaeen Walk and to try to introduce the components and the relationships between them.<br />The research method is qualitative and causal mapping method has been used to analyze the data. After studying the library, 18 experts were interviewed. According to the research results, 82 components were obtained. After categorizing the components, a diagram of the service delivery process was drawn. The inner motivation of individuals and their belief in the Ahl al-Bayt (PBUH),which has led to the belief in the value of service, has led to the provision of unique services in the Arbaeen walk. Some of the features of the services provided are: voluntary, continuous and regular, with maximum power and tailored to the needs. However, service delivery faces obstacles, such as infrastructure problems. Positive effects and consequences such as strengthening unity and cohesion among Muslims and negative consequences such as environmental issues are among the consequences of the process of providing services on the Arbaeen Walk.پیادهروی اربعین یکی از جلوههای ارائه خدمات عمومی توسط مردم و گروههای مردمی است. این در حالی است که در ادبیات خدمات عمومی در جهان مسئلهی مشارکت مردم در امر ارائه خدمات عمومی، با تردیدهایی همراه است. از سوی دیگر افزایش جمعیت، بالا رفتن انتظارات شهروندان و تنوع بالای خدمات مدنظر، طی دهههای گذشته چالشهای زیادی را برای دولتها به عنوان مسئول اصلی این حوزه، در پی داشته است. هدف از این تحقیق بررسی جوانب فرآیند ارائه خدمات عمومی در پیادهروی اربعین بوده و تلاش دارد مولفهها و روابط موجود میان آنها را معرفی نماید.<br />روش تحقیق کیفی بوده و از روش نگاشت علّی برای تحلیل دادهها استفاده شده است. به این منظور پس از مطالعه کتابخانهای، با 18 خبره مصاحبه گشت. مطابق نتایج تحقیق 82 مولفه بدست آمد. پس از دستهبندی مولفهها، نمودار فرآیند ارائه خدمات ترسیم گردید. مطابق یافتههای تحقیق، انگیزه درونی افراد و اعتقاد ایشان به اهل بیت (علیهم السلام) که سبب باور به ارزشمندی خدمت گردیده، منجر به ارائه خدمات کمنظیر در پیادهروی اربعین شده است. برخی ویژگیهای خدمات ارائه شده عبارتند از: داوطلبانه، پیوسته و منظم، با حداکثر توان و متناسب با نیاز. در ادامه اما ارائه خدمات با موانع و چالشهایی مانند مشکلات زیرساختی مواجه است. آثار و پیامدهای مثبتی همچون تحکیم وحدت و انسجام میان مسلمانان و پیامدهای منفی همچون مسائل زیست محیطی از جمله پیامدهای فرآیند ارائه خدمات در پیادهروی اربعین است.