@article { author = {parchami, davood and Jalali, Fatemeh}, title = {Role of social networks in home business success}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {21}, number = {81}, pages = {67-103}, year = {2019}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Due to rising unemployment in Iran, like other countries, home businesses have been considered as a low-cost opportunity for job creation. Economic condition beside social, cultural and technological changes have led to an increase in the number of people who address home business.Home businesses are based on kind of available capitals and those who have more access to these capitals would probably become more successful and achieve sustainable livelihoods and employment. Social networks can facilitate access to these capitals. In this study, comparative method, thematic content analysis and survey was used for reviewing social network role in home business success. According to findings from countries where home businesses are flourishing, the creation of associations, business networks and network membership of the owners have greatly reduced the funds and facilities needed. Network Membership and supports received from formal and informal relationships are critical success factor for home businesses. Network membership and supports that received from formal relationships, such as financial support and work together (40. 0%), and supports of informal relationships such as advisory assistance and human resources (0.25%), explain the home business successes. Generally, the home businesses Embeddedness in networks (0.43%) explain their success.}, keywords = {home business,social network,Social Capital,home business success,Embeddedness}, title_fa = {نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کارهای خانگی}, abstract_fa = {در شرایطی که نرخ بیکاری در کشور رو به افزایش است، همانند برخی از کشورهای دیگر، کسب‌‌وکارهای خانگی به عنوان فرصت اشتغال‌زایی کم‌هزینه مورد توجه مردم، مسئولین و برخی سازمان‌های حمایتی و خدماتی قرارگرفته‌اند. شرایط اقتصادی، تغییرات اجتماعی، فرهنگی و فناوری موجب شده تعداد افرادی که به این نوع کسب‌وکار می‌پردازند بیشتر شود. کسب‌وکارهای خانگی مبتنی بر انواع سرمایه‌های در دسترس افراد هستند و آن‌هایی که دسترسی بیشتری به این سرمایه‌ها دارند احتمال موفقیت، دستیابی به معیشت و اشتغال پایدارشان بالاتر است. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تسهیل‌کننده دسترسی به سرمایه‌های مورد نیاز این کسب‌وکارها باشند. روش تحقیق مقاله ترکیبی از روش تحلیل مضمون که اطلاعات آن با مصاحبه نیمه ساختاریافته به دست آمده، روش تطبیقی و پیمایش با پرسشنامه می‌باشد. نتایج نشان می‌دهد در کشورهایی که کسب‌وکار خانگی رونق دارد، ایجاد انجمن‌ها، شبکه‌های کسب‌وکار و عضویت شبکه‌ای صاحبان این کسب‌وکارها توانسته تا حد زیادی کمبود سرمایه‌ها و امکانات مورد نیاز را رفع کند. عضویت شبکه‌ای و حمایت‌های دریافتی از روابط رسمی مانند حمایت مالی و سفارش مشترک(40/0%) و حمایت روابط غیررسمی نظیر کمک مشورتی و تامین نیروی انسانی(25/0%) از موفقیت کسب‌وکارهای خانگی را تبیین می‌کند. به طورکلی حک‌شدگی کسب‌وکارهای خانگی در شبکه‌ها(43/0%) موفقیت آن‌ها را تبیین کرده است.}, keywords_fa = {کسب و کارخانگی,شبکه اجتماعی,سرمایه اجتماعی,موفقیت کسب و کار,حک شدگی}, url = {https://www.bsrq.ir/article_92864.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_92864_2409b94cba1d24f37b2234c0bbd905d7.pdf} }