@article { author = {imani, abdolmajid and rashki, maryam and ahang, farahnaz and pouranjenar, golbahar and bakhtiari, Zainab}, title = {Identifying Effective Strategies for Protecting Iranian Goods with Economic Approach (Using Imam Khamenei's Statements)}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {21}, number = {80}, pages = {5-30}, year = {2018}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The tendency to use foreign goods is one of the problems of the country, which can be seen in the economic, social and cultural aspects of the country. Accordingly, the purpose of this study is to identify strategies to expand the supportive basket of Iranian goods with economic approach. This research is in terms of applied-developmental purpose and in terms of method, it is mixed. Also, in terms of research problem and data collection, there is a descriptive-case study group. The statistical population of the qualitative study was 300 lectures by Imam Khamenei. In order to increase generalizability, the whole society was analyzed using Maxquda10 software and coding method. The data gathering tool is the first step in coding the checklist. In order to ensure the accuracy of the information recorded, three codes were used. The extraction model, which was arranged in the form of swot tables, was distributed among academic experts. Experts were selected by judging sampling including selected professors from Sistan and Baluchestan, Imam Sadiq ,Imam Hossein and Isfahan University. Ten people were selected and data were analyzed using swot matrix. Finally, analyzing the strategic position of Iran in this regard, strategies for supporting Iranian goods were developed.}, keywords = {Economics,Iranian goods,Supportive strategies}, title_fa = {شناسایی راهبردهای مؤثر بر حمایت از کالای ایرانی با رویکرد اقتصادی( بهره‌گیری از بیانات آیت الله خامنه‌ای)}, abstract_fa = {گرایش به مصرف کالاهای خارجی یکی از مشکلات کشور می‌باشد که تأثیر آن بر جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است. بر این اساس هدف پژوهش حاضر شناسایی راهبردهای برای گسترده‌کردن سبد حمایتی از کالای ایرانی با رویکرد اقتصادی می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی- توسعه‌ای و از نظر روش، آمیخته (کیفی و کمی) است. همچنین از نظر مسئله پژوهشی و گردآوری داده‌ها در گروه پژوهش‌های توصیفی- موردی قرار دارد. جامعه آماری مربوط به مطالعه کیفی، 300 مورد از سخنرانی‌های آیت الله خامنه‌ای بوده است. که جهت بالا بردن تعمیم‌پذیری، کل جامعه با استفاده از نرم افزار Maxquda10 و روش کد‌گذاری تحلیل شد. ابزار مورد استفاده در جمع‌آوری داده‌ها در مرحله اول چک لیست کد‌گذاری است. برای اطمینان از صحت اطلاعات ثبت شده از 3 کد‌گذار استفاده شد مدل استخراجی که به صورت جداول سوات (swot)تنظیم شد در بین خبرگان دانشگاهی توزیع گردید. خبرگان با نمونه‌گیری قضاوتی شامل اساتید منتخب داشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه امام صادق، دانشگاه امام حسین و دانشگاه اصفهان ده نفر انتخاب شده اند و داده‌ها با استفاده از ماتریس سوات (swot) تحلیل شد. در نهایت با تحلیل موقعیت راهبردی کشور ایران در این زمینه راهبردهای حمایت از کالای ایرانی تدوین گردید.}, keywords_fa = {اقتصاد,کالای ایرانی,راهبردهای حمایتی}, url = {https://www.bsrq.ir/article_92859.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_92859_6fc0dc501cb53db91ff61fc1184695ed.pdf} }