@article { author = {Aghajani Golsefid, Fatemeh and Chirani, Ebrahim and Delafrooz, Narges and Azadehdel, Mohammad Reza}, title = {Explaining the attitude and intention of consumers to buy Iranian products with the approach of achieving the eighth paragraph of the goals of the resistive economy ( Case study: Home appliances)}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {24}, number = {91}, pages = {65-114}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The main purpose of this study was to investigate and explain the variables affecting the attitude and intention of consumers to buy domestic products and their behavioral intentions. To achieve this goal, qualitative research method based on grounded theory, interview and Purposive sampling method have been used to collect data and information. The results of the research indicate that causal conditions such as: quality level of the product, buyer experience, appropriate pricing , Communication channels and the amount of technology used in the product are effective in shaping the attitude and intention of consumers to buy. Also suitable strategies for persuading customers to use domestic products include: culturalize, branding of domestic products, gaining customer trust and Continuous monitoring of production and standardization. contextual factors such as advertising and promotion of domestic brands, use of effective marketing techniques, Word of mouth and economic rules and regulations and intervening conditions such as: financial corruption, business environment, import of similar items and international sanctions affect on strategies . Implementation of these strategies will have consequences such as strengthening national dignity and economic growth in the country.}, keywords = {"Attitude","Purchase intention"," Iranian products"," Consumer Nationalism," "GroundedTheory"}, title_fa = {تبیین نگرش و قصد خرید مصرف‌کنندگان محصولات ایرانی با رویکرد تحقق بند هشتم اهداف اقتصاد مقاومتی (مطالعه موردی: لوازم خانگی )}, abstract_fa = {هدف اصلی این تحقیق، بررسی و تبیین متغیرهای موثر بر نگرش و قصد خرید مصرف‌کنندگان محصولات داخلی و نیات رفتاری آن‌ها با استفاده از روش تحقیق کیفی بر مبنای نظریه داده‌بنیاد بوده که از مصاحبه و نمونه گیری هدفمند برای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات استفاده شده است. نتایج تحقیق بیان کننده آن است که شرایط علی مانند: سطح کیفی کالا، تجربه خریدار، قیمت-گذاری مناسب ،کانال‌های ارتباطی معتبر و میزان تکنولوژی به کار گرفته شده در تولید کالا در شکل‌گیری نگرش و قصد خرید مصرف‌کنندگان تاثیرگذار بوده است. همچنین راهبردهای مناسب برای ترغیب مشتریان در جهت استفاده از محصولات داخلی شامل: فرهنگ‌سازی، جلب اعتماد مشتری، برند‌سازی محصولات داخلی، نظارت مستمربر تولید و استاندارد‌‌سازی می‌باشد. عوامل زمینه‌ای مانند تبلیغات گسترده محیطی و معرفی برندهای داخلی، قوانین و مقررات اقتصادی ، تبلیغات شفاهی و استفاده از تکنیک‌های کارآمد بازاریابی همچنین شرایط مداخله‌گر نظیر فساد مالی، فضای کسب و کار‌، واردات اقلام مشابه و تحریم‌های بین-المللی بر اجرای این راهبردها اثرگذار هستند. اجرای این راهبردها پیامدهایی چون تقویت عزت ملی و رشد اقتصادی را در کشور به دنبال خواهد داشت.}, keywords_fa = {"نگرش","قصد خرید","محصولات ایرانی","ملی گرایی مصرفی"," نظریه داده‌بنیاد"}, url = {https://www.bsrq.ir/article_136362.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_136362_8aada2105a7600ae1c2a3309c63033e1.pdf} }