@article { author = {Hanafi Zadeh, paiam and sohrabpur, saeed and Ghorbanizadeh, Vajhollah and ghadyani, houssin}, title = {How to convert academic knowledge and achievements into technological outputs and wealth}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {23}, number = {86}, pages = {185-219}, year = {2020}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The university as a major center for the production of science and knowledge is a place for the accumulation of scientific findings and scientific innovations. The amount of knowledge production and scientific innovation is directly related to the development of societies. Universities and research centers that can transform their knowledge products and scientific findings into a rational process and provide the resources they need can contribute to the growth and development of society. In the present study, after examining the main functions of intermediary institutions in the relationship of industry and university, these functions were identified by three intermediary entities namely science and technology parks, growth centers, and centers of knowledge, industry and market co-ordination. Not complete. In particular, the functioning of the intermediation and facilitation of supply and demand side communications as well as the financing of industry are somewhat disrupted. To address this shortcoming, it has been suggested to consider the role of the market in analyzing industry-university relationships as a mediator. In this study, library studies and agreement group technique were used to collect data. Purposive sampling was performed with the snowball technique.}, keywords = {Industry-market-university relationship,knowledge sharing,Knowledge Management,Social Capital}, title_fa = {نحوه تبدیل دانش و دستاوردهای دانشگاهی به خروجی های فناورانه و ثروت در چهارچوب اقتصاد مقاومتی}, abstract_fa = {میزان تولید دانش و نوآوری های علمی رابطه مستقیمی با توسعه یافتگی جوامع دارد. دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی که بتوانند محصولات دانشی و یافته های علمی خود را دریک فرآیند منطقی به ثروت تبدیل کنند و منابع مورد نیاز خود را تامین نمایند می توانند در رشد و توسعه جامعه سهم داشته باشند. این موضوع در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک الگوی بومی توسعه، دارای جایگاه ویژه‌ای می‌باشد. از جمله شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی تقویت تعامل بین پنج حلقه تحقیق، آموزش، ترویج، اجرا و بهره برداران و تقویت بنیان تولید علم و فناوری می‌باشد. سوال اصلی پژوهش این است که در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی چگونه می‌توان دستاوردهای دانشگاهی را به ثروت تبدیل نمود؟ برای جمع‌آوری داده‌ها در پژوهش حاضر از مطالعات کتابخانه‌ای و تکنیک گروه توافق استفاده شده است. نمونه‌گیری به صورت غیراحتمالی هدفمند با تکنیک گلوله برفی انجام شده است. در راستای پاسخ به سوال اصلی پژوهش، پس از بررسی کارکردهای اصلی نهادهای میانجی در رابطه‌ی صنعت و دانشگاه، مشخص شد این کارکردها توسط سه نهاد میانجی یعنی پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار به طور فراگیر و کامل انجام نمی‌شود. به طور مشخص کارکرد واسطه گری و تسهیل ارتباطات طرفین عرضه و تقاضا و همچنین تأمین منابع مالی لازم در صنعت، تا حدودی دچار اختلال است. برای رفع این کاستی و اختلال پیشنهاد شده است، نقش بازار در تحلیل روابط صنعت و دانشگاه به عنوان یک نهاد میانجی مورد توجه قرار گیرد}, keywords_fa = {پژوهش های دانشگاهی,تولید علم,دانش و ثروت,نوآوری,خروجی های فناورانه,اقتصاد مقاومتی}, url = {https://www.bsrq.ir/article_121776.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_121776_ee159d79cfa266280b6a99f04af2498f.pdf} }