@article { author = {khalilazad, mohsen and Sarkhan, Seyed Mahdi and Ranjbar, hadi and meftah, mohsen}, title = {The framework of choosing Agents in the Islamic system}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {24}, number = {92}, pages = {1-31}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The selection of Agents to delegate large missions in the Islamic society has always been one of the important concerns of the society. This issue has a long history from the period of the Treaty of Aqaba of the people of Yathrib with the great Prophet of Islam. The Commander of the Faithful and Imam Hassan Mojtaba (as) also faced this issue in practice during their rule. Since the formation of the Government of the Islamic Republic of Iran in 1979, there have been repeated mistakes in the appointment of Agents. In the second step of the revolution, it is more and more necessary to take practical action to eliminate such mistakes. For this purpose, an attempt was made to extract the pattern of selection of Agents by referring to the heritage related to the history of Islam. To achieve this goal, the method of content analysis has been used and by examining Islamic sources during the tenure of the Infallibles (peace be upon them), 220 statements have been extracted and coded. From these propositions, the main introductory concepts were extracted in the first step. The Agents Selection Framework was extracted in the second step. The extent of wanting, knowing, and being able to do so is defined in terms of extracted propositions, and the definition of each of these three branches is explained in the findings.}, keywords = {Agents,Islamic system,Governing,Choosing pattern,human resources,Sira}, title_fa = {چارچوب انتخاب کارگزاران در نظام اسلامی}, abstract_fa = {انتخاب کارگزار برای واگذاری ماموریت‌های کلان در جامعه اسلامی همواره از دغدغه‌های مهم جامعه بوده است. این مسئله سابقه‌ی طولانی از دوره‌ی پیمان عقبه‌ی مردم یثرب با پیامبر عظیم الشأن اسلام در تاریخ اسلام قابل بحث است. امیرالمؤمنین و حضرت امام حسن مجتبی علیهما‌السّلام نیز در دوران حکومت خود به صورت عملی با این مسئله روبه‌رو بوده‌اند. بعد از تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران اشتباه‌های مکرر در انتصابات کارگزاران روی داده است. در گام دوم انقلاب بیش از پیش ضرورت دارد تا نسبت به از بین بردن این نوع اشتباه‌ها اقدام عملی گردد. به همین منظور تلاش شد تا با مراجعه به تراث مربوط به حضرات ائمه معصومین علیهم‌السّلام دارای سابقه حکومت، الگوی انتخاب کارگزاران استخراج گردد. برای نیل به این هدف، از روش تحلیل مضمون استفاده شده و با بررسی منابع اسلامی در دوران تصدّی حکومت معصومین علیهم‌السّلام، تعداد 220 گزاره‌ استخراج و کدگذاری شده است و از بطن این گزاره‌ها، مفاهیم اصلی مقدمه‌ساز در گام اول و چارچوب انتخاب کارگزاران در گام دوم استخراج گردید. حد سه‌شاخگیِ خواستن، دانستن و توانستن در چارچوب مذکور مبتنی بر گزاره‌های مستخرج، مشخص شده‌اند که تعریف هر یک از این سه شاخه در یافته‌ها توضیح داده می‌شود.}, keywords_fa = {کارگزاران,نظام اسلامی,حکومت داری,الگوی انتخاب,منابع انسانی,سیره}, url = {https://www.bsrq.ir/article_138483.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_138483_f8c5cdf704d9809fcb190cb38f7d0f90.pdf} } @article { author = {karampour, Roza and abedikoshalshah, gholamreza and baseri, ali}, title = {Recognition of the semantic position of social values in the wills of the martyrs (martyrs of the holy defense and martyrs defending the shrine)}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {24}, number = {92}, pages = {37-63}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {AbstractMain question (or main purpose):The main purpose of this article is to study and analyze the wills of the holy defense martyrs and the martyrs who defended the shrineMethodThe method of this research is thematic and qualitative analysis. Done using Max Kyoda software. The statistical population consists of all the wills and letters of the holy defense martyrs and the holy defense martyrs. From the works in the library of the Martyr Foundation and the works obtained from the families of the martyrs living in Tehran, 90 written wills (55 of the holy defense martyrs, 35 of the holy defense martyrs) were selected by available sampling method and has been quantitatively and qualitatively analyzed. FindingsThe findings of this study show that in general, in the wills of the holy defense martyrs and the martyrs defending the shrine, a total of 24 main codes or themes have been extracted, which due to the frequency of their repetition in the wills of the holy defense martyrs, 820 codes and 404 codes in the wills of the holy defense martyrs have been extracted. In terms of quality and content, the themes derived from social values are presented in a five-item category, which are: 1) person-centered values, 2) family-oriented values and 3) community-based values, 4) management-oriented values And 5) religious values. Priority is given to religious values and other values of martyrs can be interpreted in the light of religious values.}, keywords = {Martyrs of Holy Defense,Martyrs Defending the Shrine,Social Values,Community Based,Individual Based,Family Based,Religion Based}, title_fa = {بازشناسی جایگاه معنایی ارزش های اجتماعی در وصایای شهدا (شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم)}, abstract_fa = {هدف اصلی این مقاله بررسی و تجزیه و تحلیل وصایای شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم می باشد. روش این پژوهش تحلیل مضمون و از نوع کیفی است . با استفاده از نرم افزار مکس کیودا انجام شده است. جامعه آماری متشکل از کلیه وصایا و مکتوبات شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است. با توجه به آثار موجود در کتابخانه بنیاد شهید و از خانواده های شهدای ساکن در تهران 90 وصیت نامه مکتوب ( 55مورد از شهدای دفاع مقدس، 35 مورد از شهدای مدافع حرم) شهدایی که در تهران زندگی کردند، با شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و مورد تجزیه و تحلیل کمی و کیفی قرار گرفته است.یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که از نظر کمی در وصایای شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به طور کلی 24 کد یا مضمون اصلی استخراج شده که با توجه به فراوانی تکرار آنها در وصایای شهدای دفاع مقدس 820 کد و در وصایای شهدای مدافع حرم 404 کد استخراج شده است.به لحاض کیفی و محتوایی نیز مضامین به دست آمده از ارزش های اجتماعی یک دسته بندی پنج موردی ارئه شده است که عبارتاست از:1)ارزش‌های فرد محور،2) ارزش‌های خانواده محور و 3) ارزش‌های جامعه محور، 4) ارزش های مدیریت محور و5) ارزش های دین محور. اولویت با ارزش‌های دینی بوده و سایر ارزش‌های شهدا در پرتو ارزش‌های دینی قابل تفسیر است.}, keywords_fa = {شهدای دفاع مقدس,شهدای مدافع حرم,ارزش‌های اجتماعی,اجتماع محور,فرد محور,خانواده محور,دین محور}, url = {https://www.bsrq.ir/article_145601.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_145601_f8d4d0d8f930cd495cfbf6f2c50046df.pdf} } @article { author = {rostamzadeh, parviz and rassaf, marzieh}, title = {Welfare Effects of Supporting or not Supporting US and EU Sanctions By Major Buyers of Iran Oil}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {24}, number = {92}, pages = {65-92}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {One of Iran's important trades with other countries in the world is oil. But the existence of a global communication network causes any disruption to Iran's oil exports to involve different parts of the world, even the United States and the European Union. In this study, in order to calculate the global effects of oil sanctions on Iran and the role of countries that buy oil from Iran, the Global Trade Analysis Project (GTAP) model is used. five areas Iran, the United States and the European Union, gulf(Persian) cooperation council countries, major buyers of Iran oil, and the rest of the world are considered. The results show that all regions, except the rest of the world, are affected by Iran's oil sanctions, and this damage is much greater for Iran and the major buyers of Iranian oil. Also, in order to study the behavior of Iranian oil sanctions, a game with complete information has been considered, in which the independent players, the United States and the European Union, are the main buyers of Iranian oil. According to the Nash equilibrium point, the equilibrium occurs where the US and the EU choose weak sanctions and the major oil buyers from Iran have the least support for US and EU sanctions. The results of the welfare analysis for a 50% political shock on Iran's oil exports also show that the most important factor influencing Iran's welfare decline is efficient allocation, which shows the destructive effects of sanctions on resource efficiency.}, keywords = {oil sanction,game theory,global trade analysis project,welfare analysis}, title_fa = {اثرات رفاهی حمایت یا عدم حمایت از تحریم های آمریکا و اروپا توسط خریداران عمده نفت ایران}, abstract_fa = {درآمدهای حاصل از صدور نفت خام و فرآوردهای نفتی، سهم مهمی از درآمدهای دولت را به خود اختصاص می‌دهند. این بخش همواره مورد تحریم‌ آمریکا و متحدانش قرار گرفته است. اما وجود شبکه ارتباطات جهانی، باعث می‌شود هر گونه اخلال در صادرات نفت ایران، نقاط مختلف جهان، حتی آمریکا و اتحادیه اروپا را نیز درگیر کند. در این پژوهش به منظور محاسبه اثرات جهانی تحریم-های نفتی ایران و نقش کشورهای خریدار نفت از ایران، از مدل پروژه تحلیل‌های تجارت جهانی(GTAP) استفاده می‌شود. بر این اساس پنج منطقه ایران، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، کشورهای عضو شورای خلیج (فارس)، عمده خریداران نفت ایران و بقیه جهان در نظر گرفته شده است. نتایج نشان می‌دهد که تمام مناطق به جز بقیه جهان، از تحریم‌های نفتی ایران آسیب می‌بینند و این آسیب برای کشور ایران و عمده خریداران نفت ایران بسیار بیشتر است. همچنین به منظور بررسی رفتار تحریم‌کنندگان نفتی ایران، یک بازی با اطلاعات کامل در نظر گرفته شده که بازیگران مستقل آن آمریکا و اتحادیه اروپا، عمده خریداران نفت ایران و ایران می-باشد. تعادل نش، جایی واقع می‌شود که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های ضعیف را انتخاب کرده و عمده خریداران نفت از ایران کمترین حمایت را از تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا انجام می‌دهند. نتایج تجزیه رفاه برای یک شوک سیاستی 50 درصد بر روی صادرات نفت ایران نیز نشان می‌دهد که مهمترین عامل اثرگذار بر کاهش رفاه ایران تخصیص کاراست که نشان از اثرات مخرب تحریم بر کارایی منابع می‌باشد.}, keywords_fa = {تحریم نفتی,نظریه بازی‌ها,پروژه تحلیل تجارت جهانی,تجزیه رفاه}, url = {https://www.bsrq.ir/article_145602.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_145602_00922f821b9e8bfdbf66cba8ca415802.pdf} } @article { author = {noruzi, mohammad and shekari, masoud and arfaarafiee, hamidreza}, title = {Investigating the capacity of national rural and nomadic exhibitions in achieving the goals of resistance economic policies}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {24}, number = {92}, pages = {93-119}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {National exhibitions have special capacities to develop and promote production in major countries, which unfortunately has been neglected in Iran. Studies show that national exhibitions play an important role in implementing the policies of the resistance economy (paragraphs 2, 3, 5, 6, 8, 9) In the present study, which was conducted with a library-survey approach, various capacities that are provided in a national exhibition to support domestic production have been identified. Then, with the survey conducted in the fourth exhibition of the capabilities of villagers and nomads, which was held with the central approach and slogan of explaining the role of villagers and nomads in the realization of production prosperity policies in the summer of 1398, these capacities have been evaluated accurately and case by case . To conduct this research, 194 questionnaires were completed by the exhibitors of the exhibition and in the final step, the collected data were analyzed using TOPSIS method. The results show that unfortunately about half of the functions in the exhibition of the capabilities of villagers and nomads have scored less than 50%. Although this exhibition has gained an acceptable position in playing the role of facilitating the identification of competitors in businesses, familiarity with customer expectations, as well as the introduction and branding of Iranian products, but today, exhibitions are not just a platform for introducing goods but also aspects of knowledge. And their development is very bold, which requires careful attention of policy makers and implementers to promote the use these functions.}, keywords = {Exhibitions,national exhibitions,national production,TOPSIS,resistance economics}, title_fa = {بررسی ظرفیت نمایشگاه های ملی در حمایت از تولید ملی (مورد مطالعه: نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر)}, abstract_fa = {حمایت از تولید ملی یکی از ارکان اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی است، لذا شناسایی راهکارها و ایده هایی که زمینه تقویت تولید ملی را فراهم آورد را میتوان در راستای تحقق این سیاستها دانست. نمایشگاه های ملی دارای ظرفیت های ویژه ای برای توسعه و ترویج امر تولید در عمده کشورها هستند در پژوهش حاضر که با رویکرد کتابخانه ای- پیمایشی انجام‌شده، ظرفیت های مختلفی که در یک نمایشگاه ملی برای حمایت از تولید داخل فراهم می شود، شناسایی شده است. سپس با پیمایش صورت گرفته در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر که با رویکرد و شعار محوری تبیین نقش روستائیان و عشایر در تحقق سیاست های رونق تولید در تابستان 1398 برگزار شد، این ظرفیت ها به طور دقیق و موردی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. برای انجام این پژوهش، 194 پرسشنامه توسط غرفه داران نمایشگاه مذکور تکمیل گردید و در گام پایانی، تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده با استفاده از روش تاپسیس، انجام گرفت. نتایج نشان می دهد که متاسفانه حدود نیمی از کارکردها در نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر، نمره ای کمتر از 50 درصد را کسب کرده اند. بخش پایانی پژوهش حاضر به علت‌کاوی چرایی عدم استفاده مناسب از ظرفیت این نمایشگاه‌ها پرداخته شده است که پس از شناسایی این عوامل (در 19 مورد) به رتبه‌بندی آنها اقدام گردید.}, keywords_fa = {نمایشگاه,نمایشگاه های ملی,تولید ملی,روستا,عشایر}, url = {https://www.bsrq.ir/article_145896.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_145896_46bb44989d69223db0db48c72c2d4141.pdf} } @article { author = {kavyani, hassan and mirsepasi, nasser}, title = {Designing An Organizational Capability Model In The Field Of Cyber Security}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {24}, number = {92}, pages = {121-151}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Abstract Goal: In recent decades, as the Internet and cyberspace have increased, a range of governments have redesigned and revised policies to protect their infrastructure and citizens from potential and actual cyber threats. One of the most important of these measures is to identify the capabilities of the required cyber security organizations to fulfill their tasks and missions. Therefore, in this research, we have designed the cyber security organizational capability model as the main goal of the researchMethod: from the objective point of view, the present study is applied-developmental and is also a quantitative research in terms of data collection and analysis. based on the results of exploratory studies and by extracting 45 indicators, 23 components and 7 dimensions, a conceptual model was designed. In the second stage, the face validity and reliability of the model components were examined by consulting 8 experts. In the third stage, based on the opinions of 43 scientific and executive experts in the field of cyber security, the desirability of the model components was evaluated using SPSS and PLS software.Findings: Based on these findings, the model of organizational capabilities in the field of cyber security includes seven dimensions of dynamic human resource, jihad culture, cyber resilience, Organizational Ambidexterity, organizational capital, Transformational leaders and powerful cyber responsive teams.}, keywords = {Cyber Security,Organizational Capability,Competency,Islamic Republic of Iran}, title_fa = {طراحی مدل قابلیت‌های سازمانی در حوزه امنیت سایبری}, abstract_fa = {هدف اصلی: در دهه‌های اخیر و هم‌زمان با افزایش ضریب نفوذ اینترنت و فضای سایبری، طیف وسیعی از دولت‌ها به‌منظور محافظت از زیرساخت‌ها و شهروندان خود در مقابل تهدیدات سایبری اقدام به بازطراحی و بازنگری در سیاست‌ها، ساختارها و راهبردهای خود نموده‌اند. یکی از مهم‌ترین این اقدامات، شناسایی قابلیت‌های موردنیاز سازمان‌های متولی امنیت سایبری در جهت تحقق وظایف و مأموریت‌های خود است. ازاین‌رو در این تحقیق به طراحی مدل قابلیت‌های سازمانی در حوزه امنیت سایبری به‌عنوان هدف اصلی تحقیق مبادرت نموده‌ایمروش پژوهش: پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی - توسعه‌ای و از جنبه گردآوری و تحلیل داده‌ها، کمی است. در مرحله اول بر اساس نتایج مطالعات اکتشافی و با استخراج 45 شاخص، 23 مؤلفه و 7 بعد مدل مفهومی طراحی گردید. در مرحله دوم روایی صوری و پایایی اجزاء مدل با نظرخواهی از تعداد 8 نفر از خبرگان موردبررسی قرار گرفت. در مرحله سوم بر اساس نظریات 43 نفر از خبرگان علمی و اجرایی حوزه امنیت سایبری کشور، مطلوبیت اجزاء مدل با استفاده از نرم‌افزارهای spss و pls مورد ارزیابی قرار گرفت.یافته‌ها: بر اساس یافته‌ها مدل قابلیت‌های سازمانی در حوزه امنیت سایبری شامل هفت بعد منابع انسانی پویا، فرهنگ جهادی، تاب‌آوری سایبری، دوسوتوانی سازمانی، سرمایه‌های سازمانی، تیم‌های قدرتمند پاسخگوی سایبری و رهبران تحول‌آفرین است؛ که بر اساس این ابعاد پیشنهادهای کاربردی لازم ارائه‌شده است.}, keywords_fa = {امنیت سایبری,قابلیت‌های سازمانی,شایستگی,جمهوری اسلامی ایران}, url = {https://www.bsrq.ir/article_145998.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_145998_18b7f88b3c1a910e6c0ee5824942ddca.pdf} } @article { author = {Avar, Amin and Sobhani far, Ali}, title = {Model of managing political-security threats in the Islamic Republic of Iran based on awareness, trust and social participation}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {24}, number = {92}, pages = {153-185}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The study of national security threats is one of the most important and fundamental security issues of any country, and recognizing them is essential for managing various types of threats, especially political-security threats; On the other hand, social capital with its main components such as awareness, trust and participation, is one of the needs of any government to govern society and fulfill the demands and desires of governing today's societies; Therefore, due to the importance of the subject and the lack of in-depth and practical research in this regard, the researcher with the aim of achieving a model of political-security threats management of the Islamic Republic of Iran based on the three components of awareness, trust and social participation, Has done.This is an applied-developmental research conducted using the "basic theory" method; In order to obtain an appropriate answer, the present study collected documents and theoretical foundations related to the above topic and obtained the expert opinions of experts through in-depth interviews with 30 experts in this field. Has extracted the security of the Islamic Republic of Iran based on the components of awareness, trust and social participation "to formulate the desired model. This model has been compiled and designed with 115 indicators, 35 components and three dimensions. After concluding and answering the questions at the end of the research, the researcher has provided executive and strategic suggestions}, keywords = {Modle,Management,Threats,political threats - security,Social Capital}, title_fa = {مدل مدیریت تهدیدات سیاسی - امنیتی در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آگاهی، اعتماد و مشارکت اجتماعی}, abstract_fa = {مطالعه تهدیدات امنیّت ملّی، یکی از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین موضوعات امنیتی هر کشوری محسوب می‌گردد که شناخت آنها امری ضروری برای مدیریت انواع گوناگون تهدیدات به ویژه تهدیدات سیاسی - امنیتی محسوب می گردد؛ از طرفی سرمایه اجتماعی با مؤلفه های اصلی خود از جمله آگاهی، اعتماد و مشارکت، یکی از نیازهای هر حکومت برای اداره جامعه و تحقق خواسته‌ها و مطلوبیت‌های حکمرانی جوامع امروزی می باشد؛ لذا با توجه به اهمیت موضوع و فقدان پژوهش های عمیق و کاربردی در این خصوص، محقق با هدف دستیابی به مدل مدیریت تهدیدات سیاسی - امنیتی ج.ا.ایران بر مبنای مؤلفه های سه گانه آگاهی، اعتماد و مشارکت اجتماعی ، اقدام به این پژوهش نموده است.این تحقیق کاربردی- توسعه‌ای است که با استفاده از روش " نظریه مبنایی " انجام شده است؛ پژوهش حاضر جهت دستیابی به پاسخی مناسب ، مستندات و مبانی نظری مرتبط با موضوع فوق را جمع‌آوری و نظرات تخصصی خبرگان را از طریق مصاحبه عمیق با 30 نفر از صاحب‌نظران این حوزه اخذ نموده و ضمن تجزیه‌وتحلیل یافته‌ها، عوامل اثرگذار را در جهت تدوین مدل مورد نظر، استخراج نموده است. این مدل در قالب 115 شاخص، 35 مؤلفه و 3 بعد، تدوین و طراحی گردیده است که محقق پس از نتیجه گیری و پاسخ به سئوالات در پایان پژوهش، پیشنهادات اجرایی و راهبردی متناسب با موضوع و یافته های تحقیق را ارائه نموده است.}, keywords_fa = {تهدید,مدیریت تهدیدات,تهدیدات سیاسی – امنیتی,سرمایه اجتماعی}, url = {https://www.bsrq.ir/article_146007.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_146007_ab041667df6500d3d3c4aad6422251c8.pdf} }