@article { author = {Rostami, Reza and Nasrollahi, MohammadSadegh}, title = {The requirements of justice demand from the viewpoint of the Supreme Leader of Revolution}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {23}, number = {89}, pages = {5-30}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {In today's atmosphere of the country, we are witnessing many discussions in the field of demanding justice. Sometimes extremes and wrong positions are also expressed by individuals and groups,dichotomies such as justice and guardianship.Understanding strategies and speeches of The Supreme Leader of the Revolution on the issue of demanding justice is necessary for the general public, especially the elites and activists in the field of justice and demanding, given his religious and political status. The present article seeks to answer this question: "What are the requirements of demanding justice from the perspective of the Supreme Leader of the Revolution?" In this article, the method of thematic analysis has been used to analyze the speeches of the Supreme Leader of the Revolution. By implementing the steps of this method and by coding quotes from the leadership's speeches on justice, 121 basic themes, 18 organizing themes and 7 comprehensive themes have been extracted.The seven main and comprehensive themes that have been obtained from the thematic analysis of the demanding justice from the leadership perspective are:1- Continuous and courageous justice 2- Theorizing of demanding justice based onIslamic thoughts 3-Justice discourse building 4-Spiritual demanding justice-5- Rational demanding justice 6- Paying attention to the relative progress of justice in the Islamic Republic 7- Strengthening demanding justice for Islamic systemAlso, "revolutionary justice" is the core and central category of this article, which can be considered as the theme of justice from the perspective of the Supreme Leader of the Revolution.}, keywords = {"Supreme Leader of Revolution","Justice demand","Revolutionary justice demand","social justice","Demand"}, title_fa = {بایسته‌های عدالتخواهی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب}, abstract_fa = {چکیده:امروزه در فضای عمومی کشور شاهد مباحث مختلفی در زمینه عدالتخواهی هستیم که گاه افراط و تفریط‌ها یا دوگانه‌های نظری مانند عدالت-ولایت یا عدالت-مواسات نیز مشاهده می‌گردد. فهم راهبردها و سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه عدالتخواهی با توجه به جایگاه شرعی و سیاسی ایشان، برای عموم مردم و مخصوصاً نخبگان و فعالان عرصه عدالت و مطالبه‌گری ضروری است. مقاله حاضر به دنبال دستیابی به پاسخ این سوال است که «بایسته‌های عدالتخواهی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب چه مواردی است؟» در این مقاله از روش تحلیل مضمون برای تحلیل سخنان رهبر انقلاب استفاده شده‌است. با اجرای مراحل این روش و با کدگذاری نقل قول‌هایی از سخنان رهبری در  باب عدالتخواهی، 121مضمون پایه، 18مضمون سازمان‌دهنده و 7مضمون فراگیر استخراج شده‌است.هفت مضمون فراگیری که از تحلیل مضمونی بایسته‌های عدالتخواهی از دیدگاه رهبری به دست آمده‌است عبارتنداز: 1-عدالتخواهی مستمر و شجاعانه 2-نظریه‌پردازی عدالتخواهی مبتنی بر تعالیم اسلامی 3-گفتمان‌سازی عدالتخواهی 4-عدالتخواهی معنویت‌گرا 5-عدالتخواهی عقلانیت‌گرا 6-توجه به پیشرفت نسبی عدالت در جمهوری اسلامی 7-عدالتخواهیِ تقویت کننده نظام اسلامی.همچنین «عدالتخواهی انقلابی» به عنوان هسته و مقوله محوری این مقاله می‌باشد که می‌توان آن را درون‌مایه عدالتخواهی از دیدگاه رهبر انقلاب دانست.واژگان کلیدی: رهبر معظم انقلاب، عدالتخواهی، عدالتخواهی انقلابی، عدالت اجتماعی، مطالبه‌گری. }, keywords_fa = {رهبر معظم انقلاب,عدالتخواهی,عدالتخواهی انقلابی,عدالت اجتماعی,مطالبه‌گری}, url = {https://www.bsrq.ir/article_131677.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_131677_bafdbdbc456b060b2d87c129d0da4982.pdf} } @article { author = {Abdi songhorabadi, Ahmad and seyed javadin, seyed reza and esfidani, mohamad rahim and khodadad hoseiny, seyed hamid}, title = {Designing a Model for electronic word of mouth(Ewom) of people contribution in revolution ceremonies}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {23}, number = {89}, pages = {31-58}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Today, the spread of the Internet and social networks and its impact on the lives of people in the community have led organizations and businesses to exploit the capacity of this phenomenon to promote positive electronic word-of-mouth for their organizational or business goals. Governmental and governmental organizations related to the propaganda of the Islamic Republic of Iran, such as Basij, the Organization for the Coordination of Islamic Propaganda, the Organization for Islamic Propaganda, and the Prayer Service, etc., can use this component to identify and communicate effectively through word-of-mouth advertising. Together, they bring Internet and social networking users to conduct word-of-mouth advertising in the virtual world to attract as many community members (other users) as possible to participate in revolutionary and religious occasions and events such as Bahman 22 and Aban 13 And the Friday prayers and…. Therefore, the main purpose of the paper is to design an e-WOM model for popular participation in revolutionary events and occasions. The research method is grounded theory (foundation data theory). The method of data collection is in-depth interviews with 12 experts and experts on the subject and method of data analysis is open, axial, and selective coding according to the framework of the theory of data theory. The results of the interviews are presented in three categories: The Necessities, Obstacles, and Requirements of Oral-to-Oral Advertising of Public Participation in Revolutionary Occasions and its Model.}, keywords = {social network,electronic word of mouth,political participation,Grounded theory,revolution ceremonies}, title_fa = {طراحی مدل تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی برای جلب مشارکت های مردمی در مناسبت های انقلابی}, abstract_fa = {چکیده امروزه گسترش اینترنت و شبکه­های اجتماعی و تأثیرش بر زندگی افراد جامعه باعث شده سازمان­ها و شرکت­های تجاری درصدد استفاده از ظرفیت این پدیده جهت تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی مثبت در راستای  اهداف سازمانی یا تجاری خود برآیند. که در این بین سازمان­های دولتی و حاکمیتی مرتبط با تبلیغات نظام مقدس جمهوری اسلامی مانند بسیج، سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز می­توانند با استفاده از شناخت مؤلفه­های مؤثر برتبلیغات دهان به دهان الکترونیکی، کاربران فضای مجازی را در جهت انجام تبلیغات دهان به دهان در این فضا برای جذب هر چه بیشتر افراد جامعه به مشارکت در مناسبت­های انقلابی سوق دهند. فلذا سوال اصلی تحقیق بدین صورت می­باشد: مدل تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی (EWOM) مشارکت مردمی در مراسم و مناسبت­های انقلابی کدام است؟ روش پژوهش، گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) است. روش گردآوری داده­ها مصاحبه عمیق با 12 نفر از کارشناسان و صاحب­نظران مرتبط با موضوع و روش تحلیل داده­ها کدگذاری باز، محوری، و انتخابی طبق چارچوب روش نظریه داده بنیاد می­باشد. یافته­های تحقیق در قالب سه مقوله: ضرورت­ها، موانع و الزامات تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی مشارکت مردمی در مناسبت­های انقلابی و مدل آن، ارایه شد­ه است.کلیدواژگان:تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی(Ewom)، گراندد تئوری(نظریه داده بنیاد)، مناسبت‌های انقلابی، شبکه­های اجتماعی  }, keywords_fa = {تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی(Ewom),گراندد تئوری(نظریه داده بنیاد),مناسبت‌های انقلابی,شبکه­های اجتماعی}, url = {https://www.bsrq.ir/article_131678.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_131678_b3abba88e4296d5ed130dac597cdce8f.pdf} } @article { author = {nasiri, aliasghar}, title = {Shahid Soleimani's lifestyle in increasing the social capital of the Islamic Republic of Iran with emphasis on the element of trust}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {23}, number = {89}, pages = {59-82}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Social capital is one of the key assets of society that facilitates the affairs and efficiency of the political system. One of the most important factors influencing the amount of social capital of political systems is the quantity and quality of performance and biography of government agents. Shahid Soleimani is one of the prominent and influential agents of the Islamic Republic, which has a special place among the Iranian people. This article seeks to examine the characteristics of the biography of Shahid Soleimani that can increase the social capital of the Islamic Republic of Iran. Therefore, the main question of the present article is which features in the biography of Shahid Soleimani can be effective in increasing public trust and social capital of the Islamic Republic? The results of the research, which was conducted using content analysis and inferential analytical methods, indicate that simplicity, honesty and self-sacrifice in individual life, unity, democracy and populism in social life and protection of National interests and fiduciary duty and protection of the treasury in the life of Shahid Soleimani are among the prominent features that can be effective in increasing social trust and promoting the social capital of the Islamic Republic of Iran. In the next researches, the capacity of Shahid Soleimani's biography can be examined according to the two elements of networks and social norms in increasing the social capital of the Islamic Republic of Iran.}, keywords = {Shahid Soleimani,Social Capital,Social trust,The Islamic Republic}, title_fa = {سیرۀ شهید سلیمانی در افزایش سرمایۀ اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر عنصر اعتماد}, abstract_fa = {چکیدهسرمایۀ اجتماعی از جملۀ سرمایه‎های کلیدی جامعه می‎باشد که سبب تسهیل امور و کارآمدی نظام سیاسی می‎گردد. یکی از مهم­ترین عوامل تأثیرگذار در میزان سرمایۀ اجتماعی نظام‎های سیاسی، کمیت و کیفیت عملکرد و سیرۀ کارگزاران حکومتی است. شهیدسلیمانی از جملۀ کارگزاران برجسته و تأثیرگذار نظام جمهوری اسلامی می‎باشد که جایگاه ویژه‎ای نزد مردم ایران دارد. این مقاله در صدد است تا ویژگی‎هایی در سیرۀ شهیدسلیمانی که می‎تواند در افزایش سرمایۀ اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران تأثیر داشته­باشد را بررسی نماید. لذا پرسش اصلی مقالۀ حاضر این است که کدام ویژگی‎ها در سیرۀ شهیدسلیمانی می‎تواند در افزایش اعتماد عمومی و سرمایۀ اجتماعی نظام جمهوری اسلامی مؤثر باشد؟ نتایج پژوهش که با استفاده از روش تحلیل مضمون و روش تحلیلی‎استنباطی انجام شد، حاکی از آن است که ساده‎زیستی، صداقت و ایثارگری در سیرۀ فردی، وحدت‎گرایی، مردم‎داری و مردم‎باوری در سیرۀ اجتماعی و حفاظت از منافع ملی و امانتداری و حفاظت از بیت‎المال در سیرۀ فرماندهی و مدیریتی شهید سلیمانی، از جملۀ ویژگی‎های برجسته‎ای هستند که می‎تواند در افزایش اعتماد اجتماعی و ارتقاء سرمایۀ اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران مؤثر واقع شوند. در پژوهش‎های بعدی می‎توان ظرفیت سیرۀ شهید سلیمانی را با توجه به دو عنصر شبکه‎ها و هنجارهای اجتماعی در افزایش سرمایۀ اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران بررسی نمود. کلیدواژه‌ها: شهیدسلیمانی، سرمایۀ اجتماعی، اعتماد اجتماعی، نظام جمهوری اسلامی }, keywords_fa = {شهیدسلیمانی,سرمایۀ اجتماعی,اعتماد اجتماعی,نظام جمهوری اسلامی}, url = {https://www.bsrq.ir/article_131679.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_131679_0f8f8cc0fe0421aa4b46e0174e59d469.pdf} } @article { author = {mosayyebi, seyyed mohammad ali and khanmohammadi, hadi and hasanvand mofrad, mahdi}, title = {Recognition of the performance assessment indicators of the lower chamber of parliament.}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {23}, number = {89}, pages = {83-126}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {the aim of this study is to present appropriate indicators for assessing the performance of the members of the islamic council chamber with regard to the local conditions of our countryin order to collect data, according to the theoretical saturation of the researcher, 10 purposeful interviews with representatives of two parliaments of the islamic councils and some experts were made and analyzed by qualitative research method and theme analysis tool, data obtained from these interviews were analyzed. the results of the analysis of the theme analysis process led to the identification of 89 indices of performance evaluation indices of the Parliament namoyandagon, the organization's personal and personal performance, Government performance, social performance and professional performance to demonstrate a comprehensive and comprehensive picture of representativeperformance evaluation indices.According to the research results, it is suggested that a system with free access to the people and representatives be set up. And for each representatives to be fully up-to-date, the information related to their evaluation should be applied and made public, for example, how many sessions has the representatives attended so far? What plans has he pursued? How many public meetings has he arranged? And ... in such a way that the ranking system of representatives and the ranking of commissions is created.}, keywords = {Index,Performance Evaluation,Evaluation Criteria,MPS}, title_fa = {شناسایی شاخص‌های ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس}, abstract_fa = {چکیدههدف این پژوهش ارائه شاخص‌های مناسب جهت ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط بومی کشورمان است. جهت جمع‌آوری داده‌ها، با توجه به اشباع نظری محقق،10مصاحبه هدفمند و نیمه‌ساختاریافته با نمایندگان دو دوره مجلس شورای اسلامی و برخی صاحب­نظران صورت پذیرفت و با یکی از انواع روش تحقیق کیفی و از دسته روش­های تحلیل متن با نام تحلیل تماتیک، داده­های متنی حاصل از مصاحبه­ها تجزیه­و­تحلیل شد. نتایج اجرای فرایند تحلیل تم، به شناسـایی 89 شاخص ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی منجر گردید که این شاخص‌ها در ۱۷ مضمون سازمان‌دهنده دسته‌بندی شده و مضامین سازمان‌دهنده نیز خود به ۴ بعد عملکرد فردی و عمومی کارگزاری، عملکرد حاکمیتی، عملکرد اجتماعی و عملکرد حرفه‌ای تقسیم‌بندی شده‌اند تا تصویر درست و جامعی از شاخص‌‌های ارزیابی عملکرد نماینده را نمایش دهند. با توجه به نتایج پژوهش، پیشنهاد می‌گردد سامانه‌ای با دسترسی آزاد مردم و نمایندگان به آن، راه‌اندازی شده و برای هر نماینده به صورت کاملاً به‌روز، اطلاعات مربوط به ارزیابی ایشان اعمال و در معرض انظار عمومی قرار گیرد، به‌طور مثال نماینده تا امروز چند جلسه حضور داشته است؟ چه طرح­هایی را پیگیری کرده است؟ چند جلسه مردمی ترتیب داده است؟ و به این صورت که نظام رتبه­بندی نمایندگان و رتبه­بندی کمیسیون­ها به وجود آید. }, keywords_fa = {واژه‌های کلیدی: شاخص,ارزیابی عملکرد,معیارهای ارزیابی,نمایندگان مجلس  }, url = {https://www.bsrq.ir/article_131680.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_131680_dae5a800c63b266149a6722eb3fd2287.pdf} } @article { author = {Safi Esfahani, Mohammad Vahid and bashir, hasan}, title = {discourse Analysis of the Islamic Revolution leaders of Iran in cultural consumption}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {23}, number = {89}, pages = {127-168}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Today, we see that in all countries, cultural consumption is planned, in the sense that governments, with policies, seek to be able to expand their pattern of autonomous cultural consumption at all levels of society. These policies may be based on a system of values ​​and norms and are desired by the people, or they may be a reproduction of religion in the field of culture or ideologies of the ruling class. Looking at it from any perspective, we find that understanding how politicians and elites view cultural consumption in a society is absolutely essential.In this research on qualitative paradigm, the main question is what is the discourse of the two Imams of the Islamic Revolution in the field of cultural consumption. "Wali's Thought" in accordance with the "thinker-centric" model, we have tried to extract and explain the elements and signs of discourse and finally explain the discourse model of the two Imams in the field of cultural consumption.According to the results of this study, the discourse of cultural consumption in the thought of the Imams of the Islamic Revolution includes fifteen basic elements that these ideological elements are based on five dimensions of insight, knowledge, orientation, method and action of cultural consumption and around the central sign of monotheistic cultural consumption in Islam , Culture and Iranianness and are consolidated in three goals: short, medium and long term.}, keywords = {Cultural Consumption,Consumption,Cultural Policy,culture and consumption,Discourse Analysis,Imam Khomeini,Imam Khamenei}, title_fa = {تحلیل گفتمان رهبران انقلاب اسلامی ایران در حوزه مصرف فرهنگی}, abstract_fa = {چکیده:امروزه شاهدیم که در تمامی کشورها، برای امر مصرف فرهنگی برنامه‌ریزی می‌کنند، به این معنا که دولت‌ها با سیاست‌هایی که اتخاذ می‌کنند، درصدد این هستند تا بتوانند، الگوی مصرف فرهنگی مختار خویش که خود آن را نمایندگی می‌کنند در تمامی سطوح جامعه گسترش دهند. بسامد بالای پرداخت رهبران انقلاب اسلامی در پرداخت به مفاهیم سبک زندگی به طور عام و کالاهای فرهنگی به طور خاص، نشان­گر بحرانی بودن یا بحرانی­شدن این موضوع است و نقطه‌ی عزیمت این بحران نبود گفتمانی واحد و متحد در پرداختن به مسئله‌ی مصرف فرهنگی است.در تحقیق پیش رو که پارادایم کیفی بر آن حاکم است، سوال اصلی این است که گفتمان رهبران انقلاب اسلامی در حوزه مصرف فرهنگی چیست و بر همین اساس با پیاده‌سازی مراحل پنجگانه‌ی «روش تحلیل گفتمان پدام» بر روی 1180 فیش استخراج شده از بیانات و اندیشه‌های رهبران انقلاب اسلامی و بر مبنای دیدگاه «فهم نظام پویای اندیشه‌ی ولیّ» منطبق بر الگوی «متفکرمحوری»، سعی در استخراج و تبیین عناصر و دال‌های گفتمانی رهبران انقلاب اسلامی و نهایتاً تبیین الگوی گفتمانی آن‌ها در حوزه‌ی مصرف فرهنگی داشته‌ایم. بر اساس یافته‌های این تحقیق، گفتمان مصرف فرهنگی در اندیشه رهبران انقلاب اسلامی شامل پانزده عنصر اساسی از جمله: هویت اسلامی و ایرانی، هویت انقلابی، عدالت اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی ، تاریخ اسلام و ایران و گرایش به وطن، سرزمین، ارزش‌ها و نمادهای ملی، اخلاق اجتماعی، جامعه‌پذیری و فرهنگ‌‌پذیری، تبادل و ارتباطات فرهنگی ملی و فراملی، استقلال و خودباوری ملی و دینی، مهارت‌های بندگی و زندگی است که این عناصر ایدئولوژیک بر اساس پنج بعد بینش، دانش، گرایش، روش و کنش مصرف فرهنگی پیوندیافته و حول محور دال مرکزی مصرف فرهنگی توحیدی در زمینه‌های ایرانیت، اسلامیت و فرهنگ و در سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت قوام یافته‌اند. }, keywords_fa = {کلمات کلیدی:مصرف فرهنگی,مصرف,سیاست فرهنگی,فرهنگ و مصرف,تحلیل گفتمان,امام خمینی,امام خامنه‌ای}, url = {https://www.bsrq.ir/article_131681.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_131681_52c4987d8fba12558be25d556b317b2b.pdf} } @article { author = {keshavarz, mohsen and Alikhanzadeh, Alireza}, title = {Designing Iran's economic Issues based on structural interpretive analysis of the second step statement}, journal = {Basij Strategic Studies}, volume = {23}, number = {89}, pages = {169-200}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {1735-501X}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The main requirement in managing Iran's economy is a deep and systematic understanding of micro and macro economic issues. The lack of a system of issues undermines effective policy-making in economic development and leads to numerous analyzes and interpretations, and of course, a lack of serious understanding on the challenges of the Iranian economy. Accordingly, the present study has been compiled with the aim of designing a coherent theoretical system in the field of Iranian economic issues based on the analysis of the content of the second step statement. For this purpose, initially, based on the method of content analysis, a set of economic issues of the country is calculated; Then, using the interpretive-structural method (ISM), the system of Iranian economic problems was extracted. The research findings show that Iran's economic problems have three structural, managerial and international aspects and are located in six levels. Statehood of the economy at the first level, neglect of the needy and untapped capacities at the second level, economic corruption, outward looking at internal capacities and poor budgeting at the third level, discrimination in access to public resources, economic dependence on oil, youth unemployment, economic sanctions , The temptations of the enemy, non-compliance with priorities and instability in executive policies at the fourth level, class gap and income poverty at the fifth level and the existence of excessive costs at the sixth level of the system of economic issues of Iran..}, keywords = {Iranian Economic Issues,Economic policy,interpretive-structural modeling,Thematic Analysis,Second Step Statement}, title_fa = {طراحی نظام مسائل اقتصاد ایران مبتنی بر تحلیل تفسیری ساختاری بیانیه گام دوم}, abstract_fa = {چکیده  لازمه اصلی در مدیریت اقتصاد ایران، فهم عمیق و نظام‌مند از مسائل خرد و کلان اقتصادی است. فقدان نظام مسائل، سیاست‌گذاری اثربخش در پیشرفت اقتصادی را مورد خدشه قرار داده و تحلیل و تفسیرهای متعدد و البته عدم تفاهم‌های جدی را در زمینه ابرچالش‌های اقتصاد ایران می­نماید. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف طراحی یک دستگاه نظری منسجم در زمینه مسائل اقتصاد ایران مبتنی بر تحلیل محتوای بیانیه گام دوم تدوین شده است. بدین منظور، در ابتدا براساس روش تحلیل مضمون، مجموعه مسائل اقتصادی کشور احصا شده؛ سپس با بهره‌گیری از روش تفسیری-ساختاری (ISM)، نظام مسائل اقتصاد ایران استخراج گردید. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که مسائل اقتصاد ایران دارای سه ضلع ساختاری، مدیریتی و بین‌المللی است و در شش سطح جانمایی می‌گردد. دولتی‌بودن اقتصاد در سطح اول، غفلت از اقشار نیازمند و ظرفیت‌های بهره‌برداری‌نشده در سطح دوم، فساد اقتصادی، نگاه به خارج نه ظرفیت‌های داخلی و بودجه‌بندی معیوب در سطح سوم، تبعیض در بهره‌مندی از منابع عمومی، وابستگی اقتصادی به نفت، بیکاری جوانان، تحریم اقتصادی، وسوسه‌های دشمن، عدم رعایت اولویت‌بندی‌ها و عدم ثبات در سیاست‌های اجرایی در سطح چهارم، شکاف طبقاتی و فقر درآمدی در سطح پنجم و وجود هزینه‌های زائد در سطح ششم از نظام مسائل اقتصاد ایران جای می‌گیرد. }, keywords_fa = {واژگان کلیدی:  مسائل اقتصاد ایران,سیاست گذاری اقتصادی,مدلسازی تفسیری-ساختاری,تحلیل مضمون,بیانیه گام دوم  }, url = {https://www.bsrq.ir/article_131682.html}, eprint = {https://www.bsrq.ir/article_131682_b404a5d36edf68250f18ea4931e46e16.pdf} }